Institut kávy


O INSTITUTU KÁVY

Institut kávy vznikl jako nezávislá aktivita, jejímž smyslem je osvětově působit jak u laické, tak i odborné, zejména lékařské, veřejnosti, a to v oblasti konzumace kávy, její výroby, způsobu užívání a účincích na lidský organismus.

Zakladateli a garanty institutu jsou přední tuzemský gastroenterolog a nutricionista doc. MUDr. Pavel Kohout, PhD. (Fakultní Thomayerova nemocnice), a slovenský odborník v oblasti poradenství pro obezitu, výživu a zdravý životný styl MUDr. Peter Minárik (Onkologický ústav sv. Alžběty v Bratislavě). Mezi partnery Institutu kávy patří Mezinárodní kávová organizace (ICO - International Coffee Organization). více

Káva a zdraví

Co vše skrývá káva?

Co vše skrývá káva? Zelená kávová zrna obsahují vodu, tuk, sacharidy, bílkoviny, vlákninu a mnohé další látky, přičemž některé z nich se během zpracování kávy (zejména pražení) mění a vznikají z nich látky nové.více

další témata

Mýty o kávě

Mýtus 3 – Káva zvyšuje krevní tlak

552317 Jedním z nejobávanějších mýtů o kávě jsou teze o tom, že konzumace kávy zvyšuje krevní tlak a přispívá tak k riziku srdečních chorob. Skutečností ale je, že běžné dávky kávy rizikové nejsou. Kávu si proto mohou dovolit i lidé s kardiovaskulárními nemocemi. Ti, kteří se rizika přesto obávají, mohou samozřejmě konzumovat kávu bez kofeinu. Spíše než riziko představuje konzumace kávy prevenci proti nebezpečným a rozšířeným nemocem. Mezi ty patří například cukrovka typu II. více

více mýtů o kávě


Aktuality

18.1. 2012 | Káva jako prevence i lék na onemocnění jater

Americká studie přinesla informace, že pití tří a více šálků kávy denně pozitivně ovlivňuje jaterní enzymy, které vedou k poškozování jater u pacientů s chronickou hepatitidou C a pokročilým onemocněním jater.více

6.12. 2011 | Pití kávy snižuje riziko rakoviny prostaty

Pijte kávu, vzkazuje mužům studie otištěná v americkém časopise Journal of National Cancer Institute. Konzumace tohoto lahodného nápoje snižuje riziko úmrtí na rakovinu prostaty, nejčastějšího nádorového onemocnění u mužů. Výzkum byl prováděn na téměř 50 tisících mužích během 20 let. více

Napsali o nás

16.11. 2011 | Žijeme naplno.cz - Káva - antioxidant i potěšení

Příprava výborné kávy je alchymie, stejně jako účinky několika set složek obsažených v jejích zelených zrnkách. O tom, jakým způsobem může ovlivnit naše zdraví, jsme si povídali s MUDr. Pavlem Kohoutem. více

6.11. 2011 | Ženy.cz - Konzumace kávy zlepšuje paměť a snižuje riziko mozkové mrtvice

Káva je jedním z nejoblíbenějších nápojů a není generace, která by tento černý zázrak bohatý na antioxidanty a další tělu prospěšné látky, neochutnala.více