Úvod / Aktuality
Aktuality
Káva a naše srdce
20.2. 2012 |
V knize Heart 411- The Only Guide To Heart Health You´ll Ever Need se američtí lékaři zamýšlí nad působením kávy na lidské srdce.
VIDEO: Jak se maluje do kávy? Podívejte se na základní techniky latté artu
16.2. 2012 |
I s hrnkem kávy a trochou mléka můžete dát volný průchod vaší kreativitě.
Káva jako prevence i lék na onemocnění jater
18.1. 2012 |
Americká studie přinesla informace, že pití tří a více šálků kávy denně pozitivně ovlivňuje jaterní enzymy, které vedou k poškozování jater u pacientů s chronickou hepatitidou C a pokročilým onemocněním jater.
Pití kávy snižuje riziko rakoviny prostaty
6.12. 2011 |
Pijte kávu, vzkazuje mužům studie otištěná v americkém časopise Journal of National Cancer Institute. Konzumace tohoto lahodného nápoje snižuje riziko úmrtí na rakovinu prostaty, nejčastějšího nádorového onemocnění u mužů. Výzkum byl prováděn na téměř 50 tisících mužích během 20 let.
Jak má chutnat káva
14.11. 2011 |
Reportáž o tom, jak se degustuje káva s označením Fair Trade, nás zavede do ne příliš známého světa kávy v Peru. Porotci zde tento druh kávy hodnotí v deseti kategoriích, jako je vůně, čistota, kyselost, sytost a chuť.
Čtyři hrnky kávy denně mohou ženy ochránit před depresí
13.10. 2011 |
Pravidelná konzumace kávy může pro ženu znamenat o 20 procent nižší riziko, že se u ní projeví deprese. Tvrdí to američtí vědci na základě více než deset let trvajícího výzkumu. Tým profesora Alberta Ascheria z Harvardovy university pozoroval více jak 50-tisíc žen v průměrném věku 63 let. Ženy rozdělili do skupin podle toho, kolik kávy a jak často pily předešlých 14 let. Ty následně sledovali deset let.
Pijeme více kávy, méně alkoholu
21.9. 2011 |
Spotřebitelské chování Slováků se za posledních dvacet let změnilo. Plyne to z analýzy Poštové banky, která mapuje to, jaké potraviny a v jakých množstvích konzumovali Slováci v roce 1990 a v roce 2010. Průzkum vychází z údajů, které sbírá Statistický úřad SR.
Slovenští baristé chtějí zaučit začátečníky do tajemství kávy
7.9. 2011 |
Slovenští baristé, sdružení v Slovak Coffee Association (S-C-A), rozhodovali na srpnovém celoslovenském setkání baristů o své budoucnosti.
Týden kávy v Brně
30.8. 2011 |
1. říjen je Mezinárodním dnem kávy! Brno - jakožto město kavárenské - ho řádně oslaví. Od 1. do 7. října 2011 všude tam, kde voní káva.
Tajemná látka v kávě poráží Alzheimerovu nemoc
20.7. 2011 |
V kávě je přítomná látka, která ve spolupráci s kofeinem zvyšuje tvorbu růstového faktoru bránícího rozvoji Alzheimerovy nemoci a zlepšuje paměť. Vyplývá to z nově zveřejněné vědecké studie.
Káva může pomoci v prevenci proti rakovině prostaty
22.6. 2011 |
Nový výzkum ze Spojených států se soustředil na vliv látek obsažených v kávě na snížení rizika rakoviny prostaty. Ukázalo se, že u mužů, kteří kávu konzumovali pravidelně a ve větším množství se riziko zhoubného národového onemocnění snížilo o 60 procent ve srovnání s muži, kteří kávu nepili. Stejný vliv byl zaznamenán u kávy s kofeinem i bez.
MUDr. Pavel Kohout hostem pořadu Hyde park na ČT24
25.5. 2011 |
Pijete kávu? Děláte dobře. Stále víc výzkumů totiž potvrzuje, že káva je účinnou prevencí proti řadě nebezpečných nemocí jako je cukrovka, Parkinson a dokonce i Alzheimerova choroba. Výborná je prý i na kocovinu. A jak je to s mýty kolem kávy? Opravdu dehydruje, zvyšuje tlak a je nevhodná pro kardiaky nebo těhotné? Kolik, kdy a jaké kávy pít, abychom z ní měli největší prospěch?
Káva a genetika?
18.4. 2011 |
Tak jako mnoho jiných věcí v našem životě i to, zda pijeme kávu, je ovlivněno geneticky. Nový výzkum ze Spojených států tvrdí, že za pití kávy můžou právě naše genetické dispozice.
Mistrovství Slovenska v přípravě kávy 2011
12.4. 2011 |
Letošní Mistrovství Slovenska v přípravě kávy, které jsou pro vítěze jednotlivých disciplín vstupenkou na světové finále, bude od 3. do 5. května 2011 hostit Komárno. Soutěž nejlepších slovenských baristů a baristek se uskuteční pod záštitou Slovak Coffe Association, člena celoevropské organizace SCAE – Speciality coffe assn of Europe.
Přemíra alkoholu? Káva Vám pomůže
10.3. 2011 |
V současné době probíhá řada výzkumů, které se soustředí na kávu, respektive kofein a jeho účinky na lidský organismus.
Institut kávy na Kongresu primární péče
3.3. 2011 |
Ve dnech 25. - 26. února se zástupci Institutu kávy zúčastnili 5. Kongresu primární péče, jehož pořadatelem bylo Sdružení praktických lékařů ČR. Naším cílem bylo seznámit lékaře s činností Institutu kávy, jeho významem a cíli. O naši prezentaci byl mezi jednotlivými účastníky velký zájem.
Už jste navštívili Muzeum kávy?
3.2. 2011 |
Historie kávy sahá hluboko do historie a proč tedy nemít Muzeum kávy. Navštivte v Praze jedno z mála takových míst, kde se můžete dozvědět spoustu nových informací o vašem oblíbeném nápoji. Káva je nejznámější a nejrozšířenější nápoj světa. Je jedinečná a láká stále většinu světové populace.
Mistrovství baristů ČR
31.1. 2011 |
Škola kávy letos v únoru pořádá semifinále a finále 8. Mistrovství baristů ČR - Mistr kávy a 2. Mistrovství baristů ČR - Mistr kávy junior. Soutěž proběhne v termínu 10. - 13. února v pražském Top gastro. Mistrovství si klade za cíl zvyšovat úroveň baristů po stránce teoretické i praktické, ale také zúčastněným zprostředkovat kvalitní služby a ukázat jim správnou a plnohodnotnou přípravu kávy.
Výstava kávy a čaje v Cáchách
16.1. 2011 |
Cáchy jsou oblíbeným turistickým střediskem se skvostným historickým centrem. Nyní máte možnost zajet si na výlet do Cách také kvůli právě probíhající výstavě v muzeu Couven, kterou pořadatelé nazvali Káva a čaj: vystřízlivění Západu. Výstava končí 23. března 2011.
Spuštěna nová sekce „Napsali o nás“
12.10. 2010 |
Na našem webu byla spuštěna nová sekce „Napsali o nás“. Najdete zde zajímavé odkazy na články uveřejněné nejen na internetu, ale také v tištěných médiích na téma účinky kávy na zdraví člověka, ve kterých tuto problematiku komentuje odborný garant Institutu kávy, doc. Pavel Kohout.
Výstava KÁVA v zahradě
21.8. 2010 |
V prostorách trojské Botanické zahrady hl. města Prahy je až do 29. 8. denně od 9 - 19 hodin zpřístupněna veřejnosti výstava o kávě. Nápoji, který pije více než třetina obyvatelstva na celém světě. Výstava s příznačným názvem KÁVA byla uskutečněna za laskavé spolupráce pana Miloše Kotrby, vášnivého kávového sběratele.
Antioxidanty v boji proti oxidačnímu stresu
11.8. 2010 |
Je všeobecně známou skutečností, že lidské tělo je životně závislé na kyslíku a život bez něj není možný. Co již ale není tolik známo je ten fakt, že při mnoha chemických reakcích, které v našem těle probíhají, vznikají z kyslíku také toxické kyslíkaté sloučeniny – tzv. volné radikály.
Studie Factum Invenio: Jak vnímají Češi antioxidanty?
19.7. 2010 |
Z výsledků studie zaměřené na povědomí české veřejnosti o antioxidantech a jejich působení na lidský organizmus, kterou zpracovala společnost Factum Invenio, vyplývá, že Češi vesměs vnímají antioxidanty jako pozitivní a zdraví prospěšné látky. Většina z nich ale paradoxně neví, co si pod tímto pojmem konkrétně představit.
Do Londýna zamířili nejlepší baristé z celého světa
7.7. 2010 |
Ve středu 23.6.2010 odstartovala největší baristická událost roku. Na veletrhu Caffé Culture v londýnské Olympia Hall proběhlo mistrovství světa v pěti „kávových" disciplínách.
Jsem vášnivý, až chronický, „kávičkář“
21.6. 2010 |
Rozhovor s odborným garantem MUDr. Petrem Minárikem o jeho vztahu ke kávě.
Servírovaná káva POTMĚ
14.6. 2010 |
Chcete si vychutnat nejčernější kávu a pomoci nevidomým? Na Ovocném trhu v Praze funguje opět po roce od 10. do 24. června netradiční kavárna POTMĚ, kde si můžete vyzkoušet, jaké to je konzumovat kávu, konverzovat a pohybovat se po tmě - tedy vůbec nic nevidět.
Světový rekord v přípravě cappuccina
8.6. 2010 |
Světový rekord v přípravě cappuccina zdolali čeští a zahraniční baristé v rámci pražského veletrhu Top Gastro 2009.
International Coffee Organization je novým partnerem Institutu
1.6. 2010 |
Institut kávy, jehož garanty jsou renomovaní lékaři a tuzemští odborníci z různých oborů, navázal spolupráci s přední mezinárodní organizací International Coffee Organization (ICO).
Jsem relativně slušný piják kávy
18.5. 2010 |
Rozhovor s odborným garantem doc. MUDr. Pavlem Kohoutem, PhD. o jeho vztahu ke kávě.
Vznik Institutu kávy
21.4. 2010 |
Dnes byla spuštěna webová stránka www.institutkavy.cz, na níž najdete velké množství informací o kávě a vlivu její konzumace na zdraví člověka.
Aktuality
20.2. 2012 | Káva a naše srdce
V knize Heart 411- The Only Guide To Heart Health You´ll Ever Need se američtí lékaři zamýšlí nad působením kávy na lidské srdce.více
16.2. 2012 | VIDEO: Jak se maluje do kávy? Podívejte se na základní techniky latté artu
I s hrnkem kávy a trochou mléka můžete dát volný průchod vaší kreativitě.více
Napsali o nás
24.1. 2012 | Vital plus.cz: Káva zlepšuje paměť i další myšlenkové procesy
I když ve vyšším věku mají lidé z kávy většinou obavy, ukazuje se, že její konzumace má pozitivní vliv na lidské zdraví, a to zejména v prevenci některých onemocnění typických pro starší věk.více
16.11. 2011 | Žijeme naplno.cz - Káva - antioxidant i potěšení
Příprava výborné kávy je alchymie, stejně jako účinky několika set složek obsažených v jejích zelených zrnkách. O tom, jakým způsobem může ovlivnit naše zdraví, jsme si povídali s MUDr. Pavlem Kohoutem. více