Institut kávy


Úvod / Aktuality / Čtyři hrnky kávy denně mohou ženy ochránit před depresí

Čtyři hrnky kávy denně mohou ženy ochránit před depresí

Čtyři hrnky kávy denně mohou ženy ochránit před depresí 13.10. 2011 | Pravidelná konzumace kávy může pro ženu znamenat o 20 procent nižší riziko, že se u ní projeví deprese. Tvrdí to američtí vědci na základě více než deset let trvajícího výzkumu. Tým profesora Alberta Ascheria z Harvardovy university pozoroval více jak 50-tisíc žen v průměrném věku 63 let. Ženy rozdělili do skupin podle toho, kolik kávy a jak často pily předešlých 14 let. Ty následně sledovali deset let. 

"Zjistili jsme, že u těchto žen, které pravidelně pily čtyři a více hrnků kávy za den, se snížilo riziko vyvinutí deprese o 20 procent naproti těm, co pily kávu jenom občas nebo vůbec," konstatoval Ascherio. Obdobný výzkum z Finska poukazuje na nižší riziko sebevražd u mužských milovníků kávy. 

Aktuality

23.4. 2012 | Baristé z celého světa chtějí do Vídně!

V půli června tohoto roku se ve Vídni uskuteční akce SCAE WORLD OF COFFEE. Na ni se chtějí dostat baristé z celého světa. A snaží se opravdu hodně! Jednou z variant, jak se na prestižní soutěž dostat, je zvítězit v národním nominačním kole. Druhou možností je soutěžit na internetové stránce www.sendmetovienna.com (SM2V, v překladu pošlete mě do Vídně) o možnost utkat se s těmi nejlepšími světovými baristy. A právě na tomto fóru se soutěží doslova do poslední kapky kávy o přízeň laického i odborného publika. Osmi soutěžícím vítězství přinese účast na World Barista Championship ve Vídni.více

4.4. 2012 | Lahodné jarní probuzení

„Konečně jaro!" - přesně to se dá v posledních dnech vyčíst téměř každému člověku z tváře. Po dlouhé době si můžeme dosyta užívat sluníčka a probouzející se přírody. Všichni přeci potřebujeme nabrat novou energii. K tomu nám kromě slunce, prvních jarních květů a procházek v přírodě mohou pomoci lahodné kávové recepty! Doplňte energii jarním menu, kterým potěšíte mlsné jazýčky nejen vaší rodiny, ale třeba i přátele během společných jarních výletů.více

Napsali o nás

9.5. 2012 | Denik.cz: Káva je zdravá. I český turek

Severní Čechy / Praha - Obsahuje zdraví prospěšné antioxidanty a kromě kofeinu dalších dvě stě příznivých látek. Antioxidanty. Látky, které brzdí stárnutí, a hlavně hrají zásadní roli v prevenci proti řadě závažných chorob. Právě kvůli nim konzumují zastánci zdravé výživy kila ovoce a zeleniny. Málo se ale ví, že antioxidanty najdeme především v kávě. A je jedno, zda pijeme rozpustnou nebo „turka."více

9.3. 2012 | IHNed.cz: Dáte si presso, nebo turka? Pro lidské zdraví je to jedno, tvrdí studie

Obsah kofeinu, antioxidantů a dalších látek v různým způsobem připravené kávě sleduje nová studie Vysoké školy chemicko-technologické. Říká, že je jedno, jakým způsobem si připravujete kávu - složení kávy se se způsobem přípravy nijak nemění.více