Institut kávy


Úvod / Institut kávy

Institut kávy

Káva patří mezi jedny z nejoblíbenějších nápojů, a to ve všech koutech světa. Existuje mnoho argumentů a aspektů, které mohou potvrdit či vyvrátit její pozitivní či negativní působení na lidský organismus, avšak jednoznačné tvrzení dosud neexistuje. Proto i nadále účinky tohoto výjimečného nápoje zkoumají specializované týmy odborníků.

Institut kávy vznikl jako nezávislá aktivita, jejímž smyslem je osvětově působit jak u laické, tak i odborné, zejména lékařské, veřejnosti, a to v oblasti konzumace kávy, její výroby, způsobu užívání a účincích na lidský organismus. Mezi partnery Institutu kávy patří značka NESCAFÉ a Mezinárodní kávová organizace (ICO-International Coffee Organization).

Zakladateli a garanty institutu jsou přední tuzemský gastroenterolog a nutricionista doc. MUDr. Pavel Kohout, PhD. (Fakultní Thomayerova nemocnice), a slovenský odborník v oblasti poradenství pro obezitu, výživu a zdravý životný styl MUDr. Peter Minárik, gastroenterolog  (Onkologický ústav sv. Alžběty v Bratislavě).

Hlavní cíle Institutu kávy jsou: 
  • vyvrátit v povědomí české a slovenské veřejnosti předsudky a mýty spojené s konzumací kávy
  • informovat o nejnovějších vědeckých poznatcích z oblasti kávy, především jejího účinku na lidský organismus a jeho psychiku
  • poskytovat nezávislé aktuální informace z oblasti konzumace kávy zejména z těch oborů, které s ní bezprostředně souvisejí (medicína, výživa, psychologie)
  • iniciovat diskuse, odborné studie, průzkumy zjišťující např. trendy spotřebitelského chování, vliv konzumace kávy na funkce lidského organismus apod. 

Institut kávy spolupracuje s předními tuzemskými odborníky z nejrůznějších oborů, které s konzumací kávy a jejím vlivem na lidský organismus souvisejí. Jde především o lékaře specializované v interních oborech medicíny, nutriční specialisty, odborníky z potravinářských, technologických, výzkumných a zdravotních institucí atd.

Aktuality

20.2. 2012 | Káva a naše srdce

V knize Heart 411- The Only Guide To Heart Health You´ll Ever Need se američtí lékaři zamýšlí nad působením kávy na lidské srdce.více

16.2. 2012 | VIDEO: Jak se maluje do kávy? Podívejte se na základní techniky latté artu

I s hrnkem kávy a trochou mléka můžete dát volný průchod vaší kreativitě.více

Napsali o nás

24.1. 2012 | Vital plus.cz: Káva zlepšuje paměť i další myšlenkové procesy

I když ve vyšším věku mají lidé z kávy většinou obavy, ukazuje se, že její konzumace má pozitivní vliv na lidské zdraví, a to zejména v prevenci některých onemocnění typických pro starší věk.více

16.11. 2011 | Žijeme naplno.cz - Káva - antioxidant i potěšení

Příprava výborné kávy je alchymie, stejně jako účinky několika set složek obsažených v jejích zelených zrnkách. O tom, jakým způsobem může ovlivnit naše zdraví, jsme si povídali s MUDr. Pavlem Kohoutem. více