Institut kávy


Úvod / Mýty o kávě

Mýty o kávě

580345 Mýtus 1 – Káva škodí zdraví

Mýtus 1 – Káva škodí zdraví

Jedním z nejstarších a také nejrozšířenějších mýtů o kávě je negativní vliv konzumace kávy na lidský organismus. To ale dosavadní vědecké studie neprokázaly. Naopak. Přiměřená konzumace několika šálků kávy denně představuje prevenci proti celé řadě nemocí. A to zejména vzhledem k tomu, že káva obsahuje mnoho pro tělo prospěšných látek. Velkou skupinu tvoří tzv. antioxidanty.

580345 Mýtus 2 – Káva dehydruje

Mýtus 2 – Káva dehydruje

Mýtus o dehydrataci organismu při konzumaci kávy má v podvědomí téměř každý z nás. Studie porovnávající účinky kávy u konzumentů kávy a u lidí, kteří kávu nepijí, ale ukázaly, že pití kávy organismus nedehydruje. Po počáteční konzumaci kávy se sice zvyšuje potřeba močení, ta ale již dále při další konzumaci nestoupá.

580345 Mýtus 3 – Káva zvyšuje krevní tlak

Mýtus 3 – Káva zvyšuje krevní tlak

Jedním z nejobávanějších mýtů o kávě jsou teze o tom, že konzumace kávy zvyšuje krevní tlak a přispívá tak k riziku srdečních chorob. Skutečností ale je, že běžné dávky kávy rizikové nejsou. Kávu si proto mohou dovolit i lidé s kardiovaskulárními nemocemi. Ti, kteří se rizika přesto obávají, mohou samozřejmě konzumovat kávu bez kofeinu. Spíše než riziko představuje konzumace kávy prevenci proti nebezpečným a rozšířeným nemocem. Mezi ty patří například cukrovka typu II.


Aktuality

20.2. 2012 | Káva a naše srdce

V knize Heart 411- The Only Guide To Heart Health You´ll Ever Need se američtí lékaři zamýšlí nad působením kávy na lidské srdce.více

16.2. 2012 | VIDEO: Jak se maluje do kávy? Podívejte se na základní techniky latté artu

I s hrnkem kávy a trochou mléka můžete dát volný průchod vaší kreativitě.více

Napsali o nás

24.1. 2012 | Vital plus.cz: Káva zlepšuje paměť i další myšlenkové procesy

I když ve vyšším věku mají lidé z kávy většinou obavy, ukazuje se, že její konzumace má pozitivní vliv na lidské zdraví, a to zejména v prevenci některých onemocnění typických pro starší věk.více

16.11. 2011 | Žijeme naplno.cz - Káva - antioxidant i potěšení

Příprava výborné kávy je alchymie, stejně jako účinky několika set složek obsažených v jejích zelených zrnkách. O tom, jakým způsobem může ovlivnit naše zdraví, jsme si povídali s MUDr. Pavlem Kohoutem. více