Úvod / Napsali o nás
Napsali o nás
Vital plus.cz: Káva zlepšuje paměť i další myšlenkové procesy
I když ve vyšším věku mají lidé z kávy většinou obavy, ukazuje se, že její konzumace má pozitivní vliv na lidské zdraví, a to zejména v prevenci některých onemocnění typických pro starší věk.
Žijeme naplno.cz - Káva - antioxidant i potěšení
Příprava výborné kávy je alchymie, stejně jako účinky několika set složek obsažených v jejích zelených zrnkách. O tom, jakým způsobem může ovlivnit naše zdraví, jsme si povídali s MUDr. Pavlem Kohoutem.
Ženy.cz - Konzumace kávy zlepšuje paměť a snižuje riziko mozkové mrtvice
Káva je jedním z nejoblíbenějších nápojů a není generace, která by tento černý zázrak bohatý na antioxidanty a další tělu prospěšné látky, neochutnala.
ČRO2 - Je jaká je
Do studia Dvojky ČRo zavítal Pavel Kohout, gastroenterolog a nutricionista, působící jako vedoucí metabolické JIP 2. interní kliniky a Centra výživy Fakultní Thomayerovy nemocnice v Praze. Je ovšem také odborný garant Institutu kávy.
Top lékař - Káva při rozumném pití prospívá zdraví
Káva podle lékaře Pavla Kohouta obsahuje přes 200 zdraví prospěšných látek s antioxidační aktivitou, některé přispívají k ochraně například před rakovinou.
Novinky.cz - Zdravým lidem prospívají i čtyři šálky kvalitní kávy denně, tvrdí lékař
Pokud patříte mezi milovníky kávy, nemusíte se o své zdraví vůbec bát. Tedy pokud netrpíte srdečními arytmiemi, žaludečními vředy či záněty slinivky.
Doma.cz - Rozumné pití kávy vám prospěje
Káva obsahuje přes 200 zdraví prospěšných látek s antioxidační aktivitou, některé chrání před rakovinou. Víte, jakou kávu pijeme nejčastěji a kolik šálků denně neškodí?
Xman.cz - Pusťte kofein do svého sportovního tréninku, nakopne vás
Ze seznamu dopingových látek ho sice před sedmi lety vyškrtli, o stimulačních účincích kofeinu však nikdo nepochybuje. Jeden šálek kávy pomůže povzbudit centrální nervový systém, spalovat tuky a oddálit únavu, zlepšuje duševní činnost i silovou výkonnost, tvrdí český Institut kávy.
Žena a život - Káva se pije
Ze zprávy, kterou vydal Institut kávy, je jasné, že káva frčí. Denně se po celém světě vypije několik miliard tun kávy v ceně miliard dolarů.
Květy - Strašák Alzheimer
Nakupovat chodíte zásadně s papírkem, kdybyste se rozkrájeli, nevybavíte si jméno svého nejoblíbenějšího herce a rodina a přátelé vás často upozorňují „to už jsi říkal(a)“.
ČRo Radiožurnál – Víkendový polední radiožurnál
V rozhovoru s odborným garantem Institutu kávy doc. Pavlem Kohoutem se dozvíte, že nové studie o kávě mění pohled na kávu a její účinky.
MF DNES - Pravda o sporných potravinách
Nejen o kávě, ale i o dalších potravinách kolují různé mýty. Výzkumy v posledních letech však v mnoha případech prokázaly, že zaběhnutý názor je mylný, tak jako v případě kávy, která je často spojována s hrozbou zvýšeného krevního tlaku. Dle odborníků rozumná konzumace kávy tlak nezvyšuje a není třeba se proto kávy vzdávat.
Česká televize - Sama doma
Rozhovor o kávě s doc. MUDr. Pavlem Kohoutem.
Tajemství kávového zrnka
Rozhovor o kávě s gastroenterologem a odborníkem na výživu doc. MUDr. Pavlem Kohoutem, Ph. D., spoluzakladatelem a garantem Institutu kávy.
Nebojte se zařadit kávu do svého letního pitného režimu
Při vysokých teplotách a tedy i zvýšeném riziku dehydratace doporučují odborníci vypít minimálně dva litry tekutin denně a to po malých doušcích, tzn. cca 1–2 dl. Obecně mají být preferovány takové typy tekutin, jako je voda a neslazené čaje. Podle odborníků lze do pitného režimu zdravého člověka zařadit i kávu, která je dlouhodobě mylně považována za nápoj způsobující dehydrataci. Při typických letních výkyvech tlaku a tedy i teplot je pak káva skvělým povzbuzovačem.
Tlak padá a stoupá - Lékaři: Dejte si kafe!
Ospalost, malátnost či bolesti hlavy – i tak na sobě pociťujeme současné výkyvy tlaku a změny počasí k lepšímu. Po extrémních vedrech a víkendové »kose« s celodenními srážkami přichází typické české léto. Lékaři, kteří dobře vědí, jak s námi takové změny mávají, doporučují: dejte si kafe!
Ženy mohou vypít tři kávy denně, při sexu navíc neusnou, říká odborník
Mají-li ženy kávu rády a jsou zdravé, mohou denně vypít až tři šálky. Jeden šálek nevadí ani v těhotenství. "Neohrozí ženu ani plod," říká gynekolog a sexuolog Zlatko Pastor. Na kvalitu sexu ale káva žádný vliv nemá.
Kávou proti Alzheimerovi
O kofeinu je známo, že krátkodobě zlepšuje výkonnost mozku. Nové výzkumy naznačují, že pomáhá také proti chorobám, jako je Alzheimerova a Parkinsonova nemoc. Sérii více než 20 studií amerických a portugalských vědců na toto téma zveřejnil ve speciálním vydání měsíčník Journal of Alzheimer’s Research. Informoval o tom server Livescience. com.
Škodí káva zdraví?
Ve všeobecném podvědomí lidí platí názor, že káva našemu organizmu, kromě schopnosti udržet oči otevřené, nic jiného nedává. Jak je to tedy ve skutečnosti?
Aktuality
20.2. 2012 | Káva a naše srdce
V knize Heart 411- The Only Guide To Heart Health You´ll Ever Need se američtí lékaři zamýšlí nad působením kávy na lidské srdce.více
16.2. 2012 | VIDEO: Jak se maluje do kávy? Podívejte se na základní techniky latté artu
I s hrnkem kávy a trochou mléka můžete dát volný průchod vaší kreativitě.více
Napsali o nás
24.1. 2012 | Vital plus.cz: Káva zlepšuje paměť i další myšlenkové procesy
I když ve vyšším věku mají lidé z kávy většinou obavy, ukazuje se, že její konzumace má pozitivní vliv na lidské zdraví, a to zejména v prevenci některých onemocnění typických pro starší věk.více
16.11. 2011 | Žijeme naplno.cz - Káva - antioxidant i potěšení
Příprava výborné kávy je alchymie, stejně jako účinky několika set složek obsažených v jejích zelených zrnkách. O tom, jakým způsobem může ovlivnit naše zdraví, jsme si povídali s MUDr. Pavlem Kohoutem. více