Institut kávy


Úvod / Otázky a odpovědi / Říká se, že káva odvodňuje, je to pravda?

Říká se, že káva odvodňuje, je to pravda?

I když káva má mírně diuretické (močopudné) účinky, je z výsledků odborných studií prokázáno, že přiměřená konzumace kávy (do 300 mg denně) nemá větší efekt na hladinu tekutin v těle. Konzumace jednoho šálku kávy tedy neznamená větší močopudný účinek než při konzumaci stejného množství vody. Pokud však ke kávě vypijeme sklenici vody, zvýšíme tím svůj denní příjem tekutin, jehož optimální výši odborníci vymezili cca na 1,5 až 2 litry podle teploty okolního prostředí a fyzické aktivity. Jinak je tomu ale v případě přehnané konzumace kávy, která se negativně projevuje jednak vylučováním pro zdraví prospěšných látek z těla (minerály, vápník) a také celkovým odvodněním. Při konzumaci kávy je tedy vhodné doplňovat do organismu vodu. V minulosti přitom bývalo zvykem - nejen v luxusních kavárnách či restauracích, ale zcela běžně ve všech gastronomických zařízeních - podávat ke kávě sklenici vody. Vědecké výzkumy nyní v praxi potvrzují moudrost a správnou intuici našich předků také v tomto případě. V současné době lze zaznamenat postupný návrat k této tradici.

Aktuality

23.4. 2012 | Baristé z celého světa chtějí do Vídně!

V půli června tohoto roku se ve Vídni uskuteční akce SCAE WORLD OF COFFEE. Na ni se chtějí dostat baristé z celého světa. A snaží se opravdu hodně! Jednou z variant, jak se na prestižní soutěž dostat, je zvítězit v národním nominačním kole. Druhou možností je soutěžit na internetové stránce www.sendmetovienna.com (SM2V, v překladu pošlete mě do Vídně) o možnost utkat se s těmi nejlepšími světovými baristy. A právě na tomto fóru se soutěží doslova do poslední kapky kávy o přízeň laického i odborného publika. Osmi soutěžícím vítězství přinese účast na World Barista Championship ve Vídni.více

4.4. 2012 | Lahodné jarní probuzení

„Konečně jaro!" - přesně to se dá v posledních dnech vyčíst téměř každému člověku z tváře. Po dlouhé době si můžeme dosyta užívat sluníčka a probouzející se přírody. Všichni přeci potřebujeme nabrat novou energii. K tomu nám kromě slunce, prvních jarních květů a procházek v přírodě mohou pomoci lahodné kávové recepty! Doplňte energii jarním menu, kterým potěšíte mlsné jazýčky nejen vaší rodiny, ale třeba i přátele během společných jarních výletů.více

Napsali o nás

9.5. 2012 | Denik.cz: Káva je zdravá. I český turek

Severní Čechy / Praha - Obsahuje zdraví prospěšné antioxidanty a kromě kofeinu dalších dvě stě příznivých látek. Antioxidanty. Látky, které brzdí stárnutí, a hlavně hrají zásadní roli v prevenci proti řadě závažných chorob. Právě kvůli nim konzumují zastánci zdravé výživy kila ovoce a zeleniny. Málo se ale ví, že antioxidanty najdeme především v kávě. A je jedno, zda pijeme rozpustnou nebo „turka."více

9.3. 2012 | IHNed.cz: Dáte si presso, nebo turka? Pro lidské zdraví je to jedno, tvrdí studie

Obsah kofeinu, antioxidantů a dalších látek v různým způsobem připravené kávě sleduje nová studie Vysoké školy chemicko-technologické. Říká, že je jedno, jakým způsobem si připravujete kávu - složení kávy se se způsobem přípravy nijak nemění.více