Úvod / Pro média / Tiskové zprávy
Tiskové zprávy
Srovnávací studie pro Institut kávy – prezentace volně ke stažení.
Institut kávy v minulých týdnech uspořádal dvě tiskové konference k prezentaci závěrů unikátní srovnávací studie. Prezentaci z tiskové konference nyní předkládáme i široké veřejnosti.
více
Konzumace kávy u seniorů zlepšuje paměť a snižuje riziko mozkové mrtvice
Káva je jedním z nejoblíbenějších nápojů a není generace, která by tento černý zázrak bohatý na antioxidanty a další tělu prospěšné látky, neochutnala. I když ve vyšším věku mají lidé z kávy většinou obavy, ukazuje se, že její konzumace má pozitivní vliv na lidské zdraví a to zejména v prevenci některých onemocnění typických pro starší věk.
více
Nevěřte mýtům o kávě
O potravinách koluje mezi lidmi mnoho „zaručených rad" a mylných předsudků. Ani káva není v tomto případě výjimkou. Naopak. Existuje celá řada mýtů, které jsou s kávou a účinkem její konzumace na lidský organismus spojovány. Zde jsou čtyři nejčastější, které se díky odborným studiím podařilo již spolehlivě vyvrátit.
více
Káva - vzrušení, které se skrývá za legendami
Káva je opředena mýty a legendami. Tajemný zůstává nejen její původ, ale i skutečné účinky na lidský organismus. Skryté pravdy o černém moku odhaluje Institut kávy.
více
Ledová káva – ideální osvěžení pro letní dny
Letní dny, kdy teplota šplhá k tropickým třicítkám, jsou pro mnohé časem odpočinku a sladkého nicnedělání. V tomto období si zvláště dopřáváme něco dobrého a hlavně osvěžujícího. Na své si přijdou i naše chuťové buňky, pokud jim dopřejeme kávovou laskominu - populární frappé. Ani „kávoví fajnšmekři" se nemusí bát, že by přišli o svůj kávový stimulant - účinky kofeinu jsou stejné, ať konzumujeme kávu v teplé či studené podobě.
více
Zdravou kávu v Čechách stále objevujeme
Češi ve srovnání s Evropou, zvláště s Dánskem a Norskem, v pití kávy stále zaostávají. Spotřeba kávy na jednoho Čecha vychází zhruba na 3kg za rok, což nás řadí na poslední místa mezi evropskými státy. Jakou kávu však Češi pijí a jak ji konzumují? Nejoblíbenější je u nás stále tzv. český turek a toho odborníci za zdravou kávu rozhodně nepovažují.
více
Chystáte se potrápit své tělo sportem? Nezapomeňte předtím na kávu!
Káva a sport? Je toto spojení vůbec možné? Proč, ne! Kofein patří mezi nejrozšířenější stimulační látky prakticky po celém světě a není tedy překvapením, že má pozitivní účinky i na fyzickou výkonnost. Šálek kávy zvyšuje sportovní výkonnost mnoha způsoby - pomáhá stimulovat centrální nervový systém, spalovat tuky, oddálit únavu, zlepšuje duševní činnost i silovou výkonnost.
více
Denně se ve světě vypijí miliardy šálků kávy za miliardy dolarů
Obchod s kávou živí téměř 100 milionů lidí, díky čemuž je káva hned po ropě druhou nejobchodovanější komoditou na světě.25 miliónov pestovateľov kávy v 50 krajinách sveta vyprodukuje ročne približne 7,7 miliónov ton tejto komodity, ktorá sa na svetových burzách zobchoduje v hodnote viac ako 60 miliárd dolárov. Celkem 25 milionů pěstitelů kávy v 50 zemích světa vyprodukuje ročně přibližně 7,7 milionů tun této komodity, která se na světových burzách zobchoduje v hodnotě více než 60 miliard dolarů. Další desítky milionů zpracovatelů a prodejců dopraví kávu do rukou jejích milovníků. Ti denně zkonzumují více než 2 miliardy šálků kávy.
více
Káva platí nejen na „Alzheimera“ a cukrovku
I když to zní jako hudba budoucnosti, dokáže pravidelná denní konzumace již několika šálků kávy potlačit či oddálit vznik některých tzv. civilizačních chorob. Ukazuje se tak, že v kávě obsažený kofein je možné použít v boji proti celé řadě onemocnění, jako je Alzheimerova choroba, Parkinsonova choroba, astma či nemoci srdce a cév. Chvíle, kdy odpočíváme u šálku kávy, tak mohou mít nečekaný vliv na naše zdraví.
více
Patent na přípravu bezkofeinové kávy patří Čechům
I když se první úspěšná extrakce kofeinu z kávovníkových zrn podařila už v roce 1820 německému chemikovi Rugemu, patent na její přípravu získal až v roce 1962 významný český odborník Zdeněk Žáček. I přes jeho prvenství však současná tuzemská spotřeba bezkofeinové kávy zaostává za západními zeměmi, kde tento druh kávy získává stále větší oblibu a to především u vášnivých konzumentů kávy jako podvečerní zakončení dne. Například v sousedním Německu se bezkofeinové kávy ročně spotřebuje několikanásobně více.
více
Káva obsahuje více antioxidantů než zelený čaj
I když je nejčastěji a nejlépe prozkoumanou látkou obsaženou v kávě kofein, obsahují kávová zrna přibližně dalších 200 složek, které mají na lidský organismus pozitivní vliv. Mezi látky s velmi významnými účinky patří zejména skupina látek nazývaných antioxidanty, které se v kávě nachází v takovém množství, že je jejich účinek srovnatelný s antioxidanty v jiných potravinách. Dokonce je i převyšuje.
více
Institut kávy zahajuje svoji činnost
Ve středu 21. dubna 2010 se novinářské veřejnosti představí nově vzniklý Institut kávy. Jeho zakladateli a garanty jsou přední český specialista v oblasti léčebné výživy doc. MUDr. Pavel Kohout, PhD. (gastroenterolog a nutricionista, Fakultní Thomayerova nemocnice v Praze), a slovenský odborník v oblasti poradenství pro obezitu, výživu a zdravý životný styl MUDr. Peter Minárik (gastroenterolog, Onkologický ústav sv. Alžběty v Bratislavě). Smyslem této nezávislé iniciativy je objektivně informovat o kávě a vlivu její konzumace na lidský organismus.
více
Garanti:

Doc. MUDr. Pavel KOHOUT, PhD.
Fakultní Thomayerova nemocnice Praha
pavel.kohout@institutkavy.cz

MUDr. Peter Minárik
Ústav sv. Alžběty v Bratislavě
peter.minarik@institutkavy.sk